Add your content here
Add your content here

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

معلمان تصمیم می گیرند: مارک یا کلمه؟


“ما در مهد کودک خداحافظی را از پیش دبستانی از دست دادیم ، نمی توانستیم به کلاس اول برویم و اکنون باید برای دخترم توضیح دهم که او حتی اولین گواهینامه خود را دریافت نمی کند؟” این یک بمب است. چنین ارزیابی کلامی از کلاس اول ابتدایی واقعاً انگیزه خواهد داشت. “

حتی معلمان از نظر خود در مورد قالب کارنامه شش ماهه اتفاق نظر ندارند. دانشجویان چندین هفته است که در آموزش از راه دور شرکت می کنند و اصلاً موضوعی مانند موسیقی و آموزش هنر یا تربیت بدنی ندارند. “ما به تازگی اطلاعاتی از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده ایم. من روز جمعه با جلسه معلمان تماس گرفتم و در آنجا توافق خواهیم کرد که گواهینامه ها چگونه خواهد بود. با این حال ، من تصور می کنم که اکثر معلمان می خواهند نمرات را به روشی عادی ارائه دهند. “” یان سیگل ، مدیر دبستان دالنی ازد گفت.

حدود سیصد دانش آموز در مدرسه بزرگترین روستای منطقه تحصیل می کنند. مدیر اصلی سیگل نمی تواند تصور کند که دانش آموزان باید از همه موضوعات یک ارزیابی شفاهی دریافت کنند. “اگر معلم مجبور بود یک ارزیابی از داستان بنویسد ، مثلاً برای هشتاد کودک ، اکنون کار دیگری نمی کرد. ارزیابی کلامی قوانین مربوط به آنچه همه چیز باید در آن باشد را دارد. هنوز هم ، ما باید همه چیز را به کلاس تبدیل کنیم ، دانش آموزان کلاس نهم به آنها و همچنین کودکانی که برای دبیرستان های چند ساله متوسطه نیاز دارند ، “. علاوه بر این ، ارزیابی کلامی توصیه هایی را که به کودکان دبیرستانی تحت رژیم قبلی نوشته شده بود ، به یاد او می آورد.

بیشتر والدین مخاطب نیز دست خود را برای نمرات بالا می برند. “نمرات من واضح تر است و از نظر من معلم پسرم آنها را بسیار منصفانه می دهد. روی لب ، همه آنچه را که می خواهند خواهند گفت. “گفت پاولا هورکا از Usti nad Orliki.

با این حال ، ارزیابی شفاهی توسط معلمان مدرسه ابتدایی Felber در Svitavi رد نشد. حتی در خارج از بحران ویروس کرونا نیز در اینجا نوشته شده اند. اما نه برای همه کودکان. “ما اغلب در کشورمان از ارزیابی شفاهی استفاده می کنیم. وقتی بچه ها به آن احتیاج دارند ، ما این کار را می کنیم. اما در آن زمان من بر اساس ضرورت یا عدم آن بنا می شدم. اکنون نمی توان گفت که ما روز به روز متفاوت ارزیابی خواهیم کرد. این امکان پذیر نیست. ” اما اگر کودک شکست بخورد ، مشکلاتی وجود دارد ، بنابراین حتی از نظر روانشناختی بهتر است دانش آموز در آنجا علامتی نداشته باشد.او می تواند او را بی انگیزه کند. این می گوید چه چیزی موفق شده است ، چه چیزی نتوانسته است ، چه چیزی باید اضافه کند و چه کاری که برعکس انجام داده است “. پازدروا توضیح داد.

با این حال ، بعضی از مدارس در منطقه پردوبیس آموزش از راه دور ندارند و کودکان به صورت آنلاین تحصیل می کنند ، به عنوان مثال فقط چند روز در هفته یا یک یا دو ساعت در روز. در اینجا این سوال وجود دارد که چگونه دانشجویان را ارزیابی کنیم. به گفته کارشناسان ، ارزیابی شفاهی برای آنها مناسب است.

جالب – خاطره نویسنده

در گذشته ، مدارس چک تجربه سنجش شفاهی را داشته اند. دانش آموزان کلاس اولی سال تحصیلی 1988/1989 در خانه گواهی ندارند. پدر و مادرم به من گفتند که در آن زمان این آزمایش با دانشجویان سال اول بود ، اما نتیجه ای نداشت و فقط یک سال بود. در نیمه اول سال گواهی دریافت نکردیم و در پایان سال فقط ارزیابی شفاهی دریافت کردیم. سه کلمه و من می توانم به کلاس دوم بروم. سپس ارزیابی کلامی سه سطح داشت. هرکسی که در کارنامه “نتایج بسیار خوب” و “نتایج خوبی” داشته باشد ، به کلاس دوم راه یافته است. کسانی که “نتایج بد” را ثبت کردند باید کلاس اول را تکرار کنند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *