مدیر Školamyšle: در پایان کار مارک چیزی نمی گوید

مدیر Školamyšle: در پایان کار مارک چیزی نمی گوید

مدیر Školamyšle: در پایان کار مارک چیزی نمی گوید


آنها روز پنجشنبه به جای یک کارنامه کلاسیک ، نامه طولانی دریافت کردند ، جایی که آنها و والدینشان آنچه را که برنامه ریزی کرده اند ، چه پیشرفتی داشته اند و چه چیزی برای تمرین لازم است ، می خوانند. رادوسلاوا رنزووا ، مدیر دانشکده آموزش ، توضیح می دهد: “این واقعیت که یک عدد در پایان کار ظاهر می شود چیزی به ما نمی گوید.” اما او باید گواهینامه های هشتم و نهم را به مارک تبدیل کند. و این کمی مبارزه است.

lamkolamyšl از همان ابتدا مسیر سنجش شفاهی را دنبال می کند و کودکان مانند سایر مدارس ابتدایی نمره نمی گیرند. چرا تصمیم گرفتید این کار را انجام دهید؟
ما معتقدیم که به روند آموزشی کمک می کند و بخشی از آن است. در صورت عدم بازخورد انجام کاری با کودکان کافی نیست ، بنابراین از نظر ما این یک فرایند کامل آموزشی نیست.

به والدین کودکانی که علائمی در خانه می آورند نزدیک شوید ، ارزیابی کلامی یک کار یا امتحان کتبی چیست؟ و کتاب دانشجویی چگونه است؟
ما کتاب دانشجویی نداریم. حتی بررسی هم نداریم. از کلاس پنجم به بعد ، گاهی اوقات یک اثر مکتوب وجود دارد که کودک در آن فقط بدون کمک کار می کند و وقت دارد. در غیر این صورت ما در مراکز کار می کنیم ، دانش آموزان یاد می گیرند به دنبال ابزاری بگردند … خود ارزیابی به نظر می رسد در پایان هر روز یک حلقه ارزیابی وجود دارد. بچه ها به خود و یکدیگر می گویند که چگونه کنار آمدند. این رتبه آنها است. این هفته از معلمان کلاس اول و دوم است. در پایان هفته ، بچه ها آنچه را که به موفقیت رسیده اند و آنچه را که نتوانسته اند ، آنچه می خواهند تمرین کنند ، آنچه راضی هستند را ارزیابی می کنند و سپس معلم ارزیابی می کند. در پایه های بالاتر ، ارزیابی ماهانه است. در جدول ما معیارهایی داریم که آنها علامت گذاری می کنند ، من مدیریت می کنم ، من نمی توانم مدیریت کنم ، من با کمک مدیریت می کنم ، جداگانه … در زیر آنها می توانند نظر خود را بنویسند: من آن را دوست نداشتم ، من آن را دوست نداشتم .. و سپس این معلم نمره را اضافه می کند.

پس گواهینامه سال اول به چه صورت بود؟ آنها در آنجا تعداد زیادی نداشتند.
دانش آموزان کلاس اول تنها کسانی هستند که به صورت نامه گواهی دارند. هیچ عنصری با زیرنویس وجود ندارد ، اما کل آن یک نامه آدرس است. معلم نحوه کنار آمدن کودک با موضوعات را شرح می دهد.

آیا کودکان هرگز متاسف هستند؟
شما چی فکر میکنید؟ البته ، به محض شروع به بازی اعداد ، ممکن است احساس کنید چیزی را گم کرده اید. اما تصور کنید که این کودکان هرگز آن را تجربه نکرده اند ، آنها هیچ چیزی در مورد علائم نمی دانند. این نامه دو صفحه دارد. با کمک والدین ، ​​کودک احساسات انسانی را که در مدت پنج ماه انجام داده است و توصیه ها را می خواند. این که یک عدد در انتهای کار ظاهر می شود چیزی به ما نمی گوید.

به نظر شما مزایای ارزیابی شفاهی چیست؟ آیا ایجاد انگیزه در دانشجویان ضروری است؟
این مسئله مربوط به کل سیستم است ، چه کسی انگیزه داخلی را یاد بگیرد یا خارجی. یک بزرگسال وقتی این کار را دوست دارد می تواند این کار را در کارش تجربه کند. سپس او آماده رفتن به آموزش ، خواندن چیزی است … این انگیزه درونی زیبایی است و خوشحال است که به آن تسلط یافته است. و این دقیقاً همان چیزی است که ما می خواهیم در کودکان تحریک کنیم. نیازهای شخصی آنها ، من به آن علاقه مندم ، می خواهم از عهده آن برآیم. این فقط مسئله ارزیابی کلامی نیست ، بلکه کل اصل آموزش است. حتی در مورد کودکان خردسال با معیارهای شغلی که در انتظار آنها است ، سعی می کنیم علاقه به کل روند را برانگیزانیم. بنابراین همه چیز را برنامه ریزی کنید ، برنامه ریزی کنید و در نهایت به بازخوردی که باید به زندگی بدهم می رسیم. هنگامی که آنها بزرگسال هستند ، هیچ کس پشت الاغهای آنها نخواهد ایستاد و به آنها نمی گوید که چگونه کار خود را انجام داده اند. معلم در اینجا با تلاش فراوان ارزیابی کلامی می کند ، که بسیار طاقت فرسا است. من تعجب نمی کنم که مدارس بزرگ نمی خواهند چنین کاری انجام دهند. برای ما مهم است که کودکان بتوانند خود را ارزیابی کنند.

ارزیابی شفاهی مدتی طول می کشد و چالش برانگیزتر از نوشتن علامت بیانیه است. چقدر طول می کشد؟
طولانی من حدود پانزده سال است که ارزیابی شفاهی انجام می دهم. تمام بررسی هایی که من خواندم قوانین خاص خود را دارد که باید آنها را دنبال کنیم. وقتی معلم جدیدی به سراغ ما می آید ، باید طی دو سال اول او را آموزش و همراهی کنیم.

شما می خواهید که خیلی حساب کنید ، نه؟
اما وقتی می بینم بچه ها به کجا منتقل شده اند خواندن بسیار خوشحال کننده است. شاید من اصلاً شیمی را نمی فهمم ، اکنون ارزیابی شیمی را خوانده ام و شاید آنجا بنشینم ، در مورد چه چیزهای جالبی بحث می شود.

در کلاس های هشتم و نهم ، کودکان برای ثبت نام در دبیرستان به یک درجه گواهی کلاسیک نیاز دارند. آیا تبدیل ارزیابی کلامی به ارزیابی دشوار است؟
میخ به سر می کوبید. سنگین. ما فقط سال گذشته کلاس اول نهم داشتیم. این هنوز برای ما تازگی دارد. ما یک تیم کوچک دوازده نفری هستیم ، بنابراین در بسیاری از موارد مشورت می کنیم ، اما هنوز مشخص نیست ، کمی شنا می کنیم. ارزیابی کلامی را واقعاً دوست داریم. و واکنش کودکان نیز ناخوشایند است. ما به دنبال راهی برای کار با آن و توضیح نام تجاری برای کودکان هستیم که کاملاً با آن موافق نیستند. مشکل دیگری پیش می آید. سالهاست که دانش آموزان و والدین ارزیابی کلامی را می پذیرند ، آنها می دانند چه کاری می توانند انجام دهند و چه کاری نمی توانند انجام دهند. همه چیز خوب است. و ناگهان یک شماره وجود دارد ، بچه ها با خود می گویند ، آنها با یکدیگر رقابت می کنند. ما باید با این مسئله کنار بیاییم و راهی برای پذیرش آن پیدا کنیم. اگر می توانستیم ، اصلاً نمی خواهیم رتبه بندی ها را به آنها بگوییم.

سپس آنها به دبیرستان می آیند ، جایی که فقط نمرات وجود دارد. آیا آنها به آن عادت خواهند کرد؟
می بینیم که هرکسی در دبیرستان می تواند این کار را انجام دهد. احساس یکنواختی روند و بی عدالتی وجود دارد ، اما نمی توان کاری کرد. او باید با این مسئله کنار بیاید و چه خوب است که تا پانزده سالگی نباشد. اما بیایید ببینیم که چگونه می توان یک دبیرستان را سازماندهی کرد ، چنین ادامه ای از lamkolamyšle. اما این یک چشم انداز پنج ساله است.

منظورت ، مثلاً دبیرستان است ، مثل دبیرستان؟
در عوض ، ما روی منطقه ای تمرکز می کنیم که در دسترس گروه هدف گسترده تری از کودکان فقط در حال یادگیری باشد. ما معتقدیم که بچه ها دبیرستان را می گذرانند ، دوباره راه ما را می روند و سپس دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب می کنند. و آنها اصلاً مجبور نیستند با سیستم علامت گذاری سر و کار داشته باشند.

آیا چنین مدرسه ای از قبل در جمهوری چک وجود دارد؟
چیزهای زیادی وجود دارد. به عنوان مثال ، در دبیرستان در Jevíčko یک شاخه تحقیقاتی برای ویرایش جایگزین وجود دارد. ما برای دیدن دبیرستان در هوریس رفتیم ، ما واقعاً آن را دوست داشتیم. این یک دنباله کامل برای دختران مدرسه ای بود.

دانش آموز

مدرسه ابتدایی “Schoolmyšl” به ابتکار گروهی از والدین از Litomyšl و مناطق اطراف آن تاسیس شد ، که در سال 2014 به انجمن “lamkolamyšl، zs” پیوستند. هدف آنها این بود که آموزش ابتدایی فرزندان خود را مطابق با اصول “آموزش کودک محور”.

دبستان Školamyšl یک فضای یادگیری باز و ایمن است که در آن دانش آموزان موفقیت را تجربه می کنند و در حداکثر شخصی خود توسعه می یابند. معلمان و والدین با دانش آموزان رشد می کنند و جامعه یادگیری را تشکیل می دهند که بر عموم مردم تأثیر می گذارد.

نظر والدین:

ارزیابی کلامی در Školamyšl نه تنها در دوره covid

یادگیری از راه دور در مدارس تغییرات زیادی در آموزش و پرورش ایجاد کرده است. شرایط شادی آور و چالش برانگیزی را به ارمغان بیاورید. هنگام بحث در مورد چالش ها و مشکلات “مدرسه از راه دور” ، خواه من آنها را با معلمان یا والدین “Schoolmyšl” راهنمایی کنم ، یک درک تکرار می شود: حتی در شرایطی که ارتباط زنده انسانی نداریم ، همکاری و سایر شرایط خوب نداریم از زندگی در مدرسه. اصول و ارزشهایی که lamkolamyšl بر اساس آنها ساخته شده است کمک می کند.

برای روشن کردن آنچه در اینجا می نویسم ، در اینجا چند نقل از مفهوم و برنامه مدرسه آورده شده است:

“ما به طور مستقل از کودکان حمایت می کنیم. کار مستقل کودک بر آموزش به رهبری معلم غلبه دارد.

“ما به کودکان این امکان را می دهیم تا انتخاب کنند (به عنوان مثال روش حل مسئله را انتخاب کنید ، منابع اطلاعات را انتخاب کنید ، مواد مورد استفاده برای حل آن ، روش پردازش – طراحی ، پوستر ، کلاژ …)

“ما كودكان را به سمت كنترل و ارزیابی خود سوق می دهیم (ما با معیارهایی كار می كنیم كه همیشه برای كودكان از قبل مشخص باشد ، آنها آنها را در دسترس دارند و در رابطه با آنها مرتباً كار خود را ارزیابی می كنند ، اغلب در برگه های ارزیابی هفته ای / ماهانه) ) “
همه اینها در آموزش منظم و یادگیری از راه دور چندین بار ، بیشتر ما اعمال می شود.

طی یک ماه گذشته ، گزارش نیمه سالانه یکی از موضوعات اصلی رسانه ها بوده است. شما ممکن است پستی درباره نحوه ارزیابی کودکان هنگام حضور در خانه به جای مدرسه در کامپیوتر خوانده باشید. وزارت آموزش و پرورش و بازرسی مدارس چک توصیه کردند که مدارس از فرصت سنجش شفاهی استفاده کنند ، که اگر به خوبی درک شود ، اطلاعات روشنی در مورد پیشرفت عینی آموزش و پرورش به کودک و والدین می دهد. در Školamyšl کودکان به صورت شفاهی برای کل دوره حضور ، از 1 تا 9 ارزیابی می شوند. فقط در کلاس های 8 و 9 ، به دلیل شرایط پذیرش در مدارس متوسطه ، آنها هر دو نوع گواهی را دریافت می کنند – شفاهی و با نمرات. چرا شفاهی ارزیابی می کنیم؟ زیرا ارزیابی را بر اساس یک رویکرد فردی بنا می کنیم. ما کودکان را با یکدیگر مقایسه نمی کنیم (که بدتر x بهتر است) ، از درجه ها برای رتبه بندی بهترین ها (واحدها) ، میانی (سه گانه ها) و “بالاخره” استفاده نمی کنیم. ما از این فرض شروع می کنیم که هر کس متفاوت است و لیاقت آن را دارد که به عنوان فردی در خاص بودن احترام بگذارد ، چه سلولهایی برای ریاضیات وجود داشته باشد و چه انگلیسی … هر کودک در Školamyšl فقط با خودش مقایسه می شود ، او اطلاعاتی را در مورد آنچه در آن است دریافت می کند یادگیری رشد می کند یا شکست می خورد ، خواه و چگونه تغییر کرده باشد ، خواه در حداکثر شخصی خود کار کند. ارزیابی شفاهی به صورت کتبی است ، کودکان آن را در فواصل منظم – هفتگی ، ماهانه و با ارزیابی خود ارزیابی می کنند. در عمل ، در طول سال تحصیلی ، او به گونه ای کار می کند که معلم و کودک نظرات خود را در یک برگ ارزیابی بنویسند (آنها می توانند مقایسه کنند که آیا نظرات آنها متفاوت است یا با هم منطبق هستند و در مورد اینکه چرا همه آن را به تنهایی می بینند بحث می کنند) . والدین همچنین جایی برای بیان خود در این لیست دارند. با تشکر از محیط آنلاین مشترک ، این از نظر فنی آسان است. سپس کلیه ارزیابی های مداوم مبنایی برای ایجاد ارزیابی شفاهی کارنامه هستند. هر معلمی که تجربه ارزیابی شفاهی داشته باشد ، می تواند تأیید کند که به هر حال کار زیادی طول خواهد کشید. بخوانید ، اما ارزشش را دارد. ارزیابی دهانی در Školamyšl قبل از covid ، در حین covid و بعد از آن انجام خواهد شد. برای ما ، این صرف نظر از وضعیت اپیدمیولوژیک منطقی است.

Věra Vá Kreová Krejčová ، پدر و مادر و رئیس انجمن Školamyšl



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *