سایت خبری قاصدک

یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

سبزیجات ارزان تر ، رذایل گران تر. ببینید عروق کرونر چگونه قیمت های خود را تحریف کرده است

[ad_1]

سال ویروس کرونا ویرجین ها و کیف پول های آنها از چرم مصنوعی یا به اصطلاح امروزی “پوست وگان” آرزو کرد. این را داده های دقیق اداره آمار چک در مورد قیمت مواد غذایی و کالاهای دیگر نشان می دهد که روزانه توسط منطقه درخواست شده است.

سبزیجات سالانه 7 درصد کاهش داشتند و قیمت خیار و کلم بروکلی حتی بیش از یک چهارم کمتر از یک سال قبل بود.

اما این آمار نه تنها از گیاهخواران خوشحال خواهد شد: غذا و نوشیدنی های غیر الکلی عموماً مشابه سال قبل بود.

کاهش سیب زمینی

مشتریانی از جمهوری چک ، موراویا و سیلزیا هزینه قابل توجهی کمتری را برای سیب زمینی پرداخت می کنند. در پایان سال ، آنها به طور متوسط ​​12 تاج و 60 استوتینکی برای هر کیلوگرم هزینه می کنند. تقریباً یک چهارم کمتر از 12 ماه پیش

بر روی آنهاست که می توان تأثیر همه گیر ویروس کرونا را بر قیمت مواد غذایی نشان داد. شناخته شده است که به عنوان مثال از سیب زمینی برای تهیه سیب زمینی سرخ کرده استفاده می شود. آنها به طور گسترده ای در رستوران ها ، زنجیره های فست فود یا غرفه ها مصرف می شوند. اما اقدامات آنها در سراسر اروپا به شدت تحت تأثیر اقدامات ضد اپیدمی قرار گرفته است.

بنابراین ، سیب زمینی در قاره مازاد داشت ، که در قیمت های پایین تر منعکس شد.

خوک و تخم مرغ ارزان قیمت

همچنین افراد موجود در فروشگاه ها هزینه کمتری برای گوشت و بسیاری از غذاهای دیگر پرداخت می کنند. در بیانیه مطبوعاتی درباره تغییرات سالانه در پایان سال گذشته ، “قیمت گوشت خوک 6.8٪ ، تخم مرغ 5.2٪ و شکر 1.8٪ پایین تر بود.”

با این حال ، کشاورزان و کشاورزان شکایت دارند که زنجیره های پشت سر آنها می خواهند در طی شیوع ویروس کرونا مواد غذایی را با قیمت های غیر واقعی خریداری کنند.

“چنین وضعیتی در طولانی مدت پایدار نیست. تامین کنندگان اغلب به زیر قیمت ناامنی هدایت می شوند. “

الکل و سیگار گران تر

در مقابل ، مردم باید برای چه چیزی بپردازند؟ مخصوصاً برای “رذایل” ، یعنی. الکل و محصولات توتون و تنباکو.

به عنوان مثال ، آبجو در پایان سال نسبت به دسامبر سال گذشته فقط کمی گران بود ، اما قیمت الکل و سیگار به میزان قابل توجهی بیشتر است (همچنین به دلیل افزایش مالیات مالیات از ژانویه گذشته) نسبت به پایان سال 2019.

بنابراین ، محصولات توتون و تنباکو سالانه 16 درصد افزایش یافت ، در حالی که نوشیدنی های الکلی به طور متوسط ​​پنج درصد افزایش داشتند.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *